ÚT AZ ÖRÖMTELI TANULÁSHOZ!

KÉPESSÉGFEJLESZTÉS 

road-3133502_1920-1024x683

A tanulási képességek fejlesztésének kulcsa az agyintegráció megteremtése


HOGYAN? 


Első lépésben:

Az idegrendszeri rövidzárlatokat okozó tanulási stresszek azonosításával és feloldásával a tanuláshoz szükséges képességek szárnyakat kapnak.

TANULÁSI KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE

Továbbiakban:

A problémák megoldása során és a hosszú távú siker érdekében érdemes a gyermekben  tudatosítani, hogy mit tehet Ő saját magáért, valamint biztatni Őt a javulás és a megoldás során a saját felelősségének vállalására, azaz, hogy ő mivel járulhat hozzá helyzete javulásához.

Mit tehetünk a gyermekért?

  • Tudatosítjuk benne, hogy képes önállóan is megoldani a nehéz helyzeteket.
  • Elmagyarázni, hogy nemcsak felelős az érzéseiért, tetteiért, de befolyása is van mindezekre. Még akkor is amikor éppen egyedül van, az iskolában, a vizsgán, bárhol máshol az életében.
  • A gyermek kezébe olyan – valóban célravezető – eszköztárat adunk, amelyből kedve szerint választhat, amikor elakad, amikor rosszul érzi magát, amikor elsőre nehéznek tűnő helyzetbe kerül.

Ekkor a gyermek megszerzi az első pozitív tapasztalatait és jönnek az első sikerélmények. Aztán a következők, sorban egymás után. És a gyermeknek kialakul az önbizalma, kialakítja a megküzdési stratégiáit, ami a kiegyensúlyozott, harmonikus életéhez nélkülözhetetlen.


Mikor ajánlott?

    • figyelem és koncentráció nehézségeinél
    • olvasási problémák esetén (lassú, bizonytalan olvasás, betűk tévesztése, kihagyása, cseréje, stb.)
    • szövegértési nehézségeknél (elolvassa, de a tartalmát nem érti, nem emlékszik rá vissza, stb.)
    • írással kapcsolatos problémák fennállásakor (görcsös ceruzafogás, változékony betűformák, elmarad a szavak, mondatok vége)
    • logikai képesség fejlesztése érdekében
    • hatékonyabb problémamegoldás eléréséért
  • tanulással és iskolával összefüggő magatartási problémák fennállásakor (beilleszkedés, fegyelmezettség, kooperáció)

  

Mi a célja?

Képességeinket
akkor tudjuk a leginkább kihasználni, amikor agyunk két féltekéje összehangoltan működik.

A bal agyfélteke felelős a racionális gondolkodásért, a logikáért, analizál, elemez, részletekben gondolkodik, testünk jobb oldala áll az irányítása alatt. Míg a jobb agyféltekénk képeket használ, a zene, a tér, az illatok tartoznak hozzá, az egészet egyben érzékeli, az irracionális dolgokat ezzel a felünket érzékeljük, testünk bal oldalát irányítja.

A tanulási képességek fejlesztésének kulcsa is ebben áll: az agyintegráció megteremtése és az agyi idegpályák edzése. Amennyiben ezeket kiegészítjük még a tanulási stresszek azonosításával – melyek idegrendszeri rövidzárlatokat okoznak-, és ezeket sikeresen feloldjuk, a tanuláshoz szükséges képességek szárnyakat kapnak.

Hogyan történik?

Az egyéni foglalkozások során egyeztetjük a nehézséget jelentő területe(ke)t, meghatározzuk az elérendő cél(oka)t, majd megkeressük az egyén számára legmegfelelőbb – az agyféltekék integrációját segítő és a stresszt oldó – gyakorlato(ka)t, amelyek elvégzésével – és szükség esetén otthoni ismétlésével – a kitűzött cél teljesül.

Igény esetén a tanácsadás keretein belül számos tanulást segítő technikát is megbeszélünk, ami a mindennapi tanulást, a számonkérések teljesítését gördülékenyebbé és sikeresebbé teszi.

Mennyi ideig tart?

Egy alkalom időtartama: kb. 1,5-2 óra.

Mennyibe kerül?

15.000 Ft / alkalom

Kedvezmény: 

Gyermektanfolyamon részt vettek számára: 13.000 Ft/ alkalom.

JELENTKEZÉS, További információk:

Tóth Krisztina, telefonszám: +36 30-343-2398

Email: toth.krisztina@stresszmentestanulas.hu